Yusuf KANLI Her tA?rlA? yabancA�laAYtA�rma, ayrA�mcA�lA�k, yabancA�lara yA�nelik reddedici davranA�AYlar, her tA?rlA? nefret sA�ylemi ciddi suA�lardA�r. HiA�bir AYekilde gA�rmezden gelinmesi, hafife alA�nmasA� mA?mkA?n deAYildir, olmamalA�dA�r. Bu gibi davranA�AYlar ve daha kA�tA?sA? siyasilerin tavA�rlarA� sadece kA�nanmayla geA�iAYtirilecek durumlar da deAYildir. Bunlar insanlA�k suA�larA�dA�r ve asla affedilmemeli, hafife alA�nmamalA�dA�r. Kimsenin, kendine benzemediAYi, rengi, dini, dili veya sosyal ya da etnik mensubiyeti deAYiAYik ya da cinsel tercihleri farklA� diye kimseyi hor gA�remez, ayrA�AYtA�ramaz, reddedici davranA�AYlar iA�erisine giremez. Herhangi bir kiAYi, sosyal veya siyasi grup bir diAYer kiAYi veya grubu kA?A�A?ltA?cA?, aAYaAYA�layA�cA�, ayrA�AYtA�rA�cA� tarzda muamele edemez, saldA�rA�da bulunamaz. GA?nA?mA?zde bu gibi davranA�AYlara A�rkA�A�lA�k ve hatta insanlA�AYa karAYA� suA� kategorisinde gA�rA?lA?rler. GA?nA?mA?zde A�rkA�A�lA�k veya AYoven davranA�AYlar artA�k sadece A�rksal ayrA�m yapmakla sA�nA�rlA� deAYildir. Irksal olabileceAYi kadar dinsel, sosyal ve hatta cinsel A�rkA�A�lA�k da sA�z konusu olabilir. Her ne kadar bazA� sosyal veya siyasi gruplarA�n A�rkA�A� olduAYu, ilerici ve hatta sol siyasi gruplarA�n bu hastalA�ktan muaf olduklarA� inancA� oldukA�a yaygA�n olsa da maalesef bu doAYru deAYildir. KafatasA� A�rkA�A�lA�AYA� veya etnik A�rkA�A�lA�k ile cinsel tercihe baAYlA� dA�AYlayA�cA�lA�k sadece saAY ya da milliyetA�i gruplara ait bir hastalA�k olarak gA�rA?lse de KA�brA�s TA?rk solunda yaygA�n olarak gA�rA?ldA?AYA? gibi sosyal, yaAYam tarzA� ve hatta doAYum yeri menAYeli A�rkA�A�lA�k maalesef her grup ve katmanda gA�rA?lebilmekte, toplumlarda ciddi sorunlar oluAYturabilmektedir. Tabii ki bu durum kabul edilemez. IrkA�A�lA�AYA�, A�tekileAYtirmeyi, reddetmeyi hangi sosyal grup yaparsa yapsA�n, asla kabul edilemez. Daha AYA�k, sol sA�ylem A�AYeleriyle sA?slA? ve hatta nasA�l bir yA?z ifadesiyle sA�ylendiAYi hiA�bir fark yaratmaz. Maalesef KA�brA�s A�zelinde konuAYacak olursak, her ne kadar a�?DA?n gelen de bugA?n gelen de TA?rktA?ra�? mantalitesiyle baskA�n ana kara kA?ltA?rA?yle ada TA?rkA?nA?n asimilasyonunu, adalA�lA�k ruhunun berhava edilmesini mazur gA�rebilmek mA?mkA?n deAYildir. Elbette KA�brA�s TA?rk kA?ltA?r mirasA�nA�n korunmasA� A�nlemleri alA�nmalA�, bu kA?ltA?r korunmalA�dA�r. Ancak, A�oAYunlukla baAYka A�A�kA�AY noktasA� bulamadA�AYA�ndan gA�A� etmek zorunda kalan ve onlarca yA�ldA�r yeni bir hayat kurma A�abasA�ndaki insanlarA� birkaA� kiAYinin kabul edilemez hareketler iA�erisinde olmasA� sebebiyle toptan reddetmek, yok gA�rmek, dA�AYlamak kabul edilemez A�rkA�A� bir davranA�AY olacaktA�r. Bu A�erA�evede sA�ylemek gerekir ki her ne kadar saAY ve milliyetA�i kesimler daha A�ok A�rkA�A� olmakla itham edilseler de KA�brA�s A�zelinde maalesef kendini Rum milliyetA�iliAYiyle, Rum siyasetine teslimle A�zdeAYleAYtiren KA�brA�s TA?rk solu A�ok daha ciddi bir hastalA�klA� ruh hali iA�erisindedir. Meclis kA?rsA?sA?nde, sarhoAY bir AYekilde, A�rkA�A� bir sA�ylemle nasA�l vatandaAY olduAYu tartA�AYmalA� bir milletvekiline sataAYmak, kA?fretmek, A�rk temelli galiz ifadelerde bulunmak A�rkA�A� davranA�AYa A�rnek bir geliAYme olmuAYtur. DiAYer yandan, meclisin basA�lmasA� ve anavatan olarak dahi gA�rA?lse bile meclis binasA� dA?AYmandan fethedilmiAY gibi binanA�n tepesine TA?rk bayraAYA�nA� yerleAYtirmek akA�lla, izanla izah edilmesi mA?mkA?n olmayan bir a�?fetiha�? fetiAYizmidir ki, o davranA�AY da aA�A�k bir A�rkA�A� tutumdur. Kuzey KA�brA�sa��ta bugA?n A�ok ciddi durumlar yaAYanmaktadA�r. Rum kesimi ada mA?nhasA�r ekonomik alanA�nda bazA� oldu bittiler yaratmaya kalkmA�AY, cevabA�nA� almA�AYtA�r. O konuda endiAYe yok. TA?rkiye ile KA�brA�s TA?rkA?nA?n yaAYamsal dayanA�AYmasA� Kuzey KA�brA�sa��ta kim iktidarda olursa olsun devam edecektir, kimse AYA?phe duymasA�n. Ancak, toplum katmanlarA� arasA�ndaki a�?TA?rkiyelia�? ve a�?KA�brA�slA�a�? ayrA�AYmasA�, A�rkA�A� temelli, reddedici, dA�AYlayA�cA� siyasi sA�ylem ve davranA�AYlar gerginlik yaratmakta, varoluAYsal tehditler ortaya A�A�karmaktadA�r. KanA�mca KA�brA�sa��taki TA?rk varlA�AYA�nA�n gerek a�?KA�brA�slA�a�? A�AYesinin, gerekse de a�?Anadolua��dan gelena�? kA�smA�nA�n artA�k ortak bir gelecek kurmak iA�in A�zeleAYtiri yapmasA�nA�n, birbirini kucaklamasA�nA�n ve beraber ortak aydA�nlA�k bir geleceAYe bakmasA�nA�n zamanA� gelmiAY de geA�miAYtir. KKTC hA?kA?metinin a�?HataylA�lar DerneAYia�? ve sair isimlerde kurulan ayrA�lA�kA�A� ifadeler taAYA�yan yapA�lanmalara da a�?HataylA�larA� reddedena�? DoAYuAY Derya mantalitesindeki nifak tohumlarA�na da net duruAY sergilemesi zamanA� A�oktan gelmiAYtir. Ne a�?HataylA�a�? Anadolua��dan gelen TA?rkler TA?rkiye CumhurbaAYkanA� Recep Tayyip ErdoAYana��A�n a�?AkA�ncA�larA�a�?dA�r, ne de kendisine a�?KA�brA�slA�tA?rka�? diyen ve arada boAYluk bA�rakmayA�nca sanki ayrA� bir milletmiAY gibi yapan kA?A�A?k azA�nlA�k KA�brA�s TA?rkA?nA? temsil etmektedir. Bu ayrA�AYma hem dA?n adaya yerleAYen hem de bugA?n gelen TA?rkler iA�in fecaat getirebilir. Bunu gA�rmeli ve A�A�kA�ntA�lA�klarA� artA�k tA�rpA?lemeye baAYlamalA�yA�z.