Doğan BULGUN BİLKENT Kompozisyon Akademisi (BCA) henüz profesyonel hayatlarının başlangıcındaki genç besteciler için tasarlanmış bir yaz okulu ve işlik. Yeni müzik bestecileri, icracıları ve eğitimcileriyle, ilgili alanlarda etkinlik gösteren diğer profesyoneller ve akademisyenleri, çokdisiplinli temelde bir araya getirerek uluslararası bir ağ ve sinerji yaratmak hedefleniyor. Katılımcılar ve katkı sunanlar, Türkiye ve çevre ülkelerden (ör. İran) olduğu kadar Avrupa (ör. Norveç, İngiltere ve Almanya) ve küresel anlamda tüm diğer coğrafyalardan da (ör. Avustralya, Hong Kong ve ABD) kaynaklanıyor. Yaz okulunun ikinci sürümü olan Bilkent Kompozisyon Akademisi 2019, kısaca BCA19, 24 – 30 Haziran tarihlerinde gerçekleşecek. Düzenleyiciler, BCA19’u olası kıldığı için başta Ernst von Siemens Müzik Vakfı olmak üzere diğer destekleyiciler Music Norway, Ankara Norveç Kraliyet Büyükelçiliği, Goethe-Institut, Tarabya Kulturakademie ve Norveç Müzik Akademisi’ne teşekkür ediyor. Tüm etkinlikler Bilkent Üniversitesi Kampüsü’nde yer alacak. Mark Andre’nin genel sanat yönetmeni olduğu BCA19’un aktif katılımcıları misafir profesörler Eivind Buene (besteci ve yazar; Oslo) ve Hanna Eimermacher’le (besteci; Almanya) olduğu kadar misafir topluluklar Cikada (Oslo) ve Arditti Quartet (Londra) ile de bire bir çalışma imkânı bulacaklardır. Günlük provalar ve dersler sırasında üzerinde çalışılacak ve akademi sonunda halka açık olarak seslendirilecek olan aktif katılımcı eserlerinin tonmeister Pieter Snapper tarafından profesyonel kayıtları yapılacak. Bunlardan seçilenler akademi ertesinde dijital platformlarda yayınlanacak. BCA19’da yer alan diğer misafir profesörler arasinda Irvine Arditti (kemancı; Londra), Samir Odeh-Tamimi (besteci; Filistin/Almanya), Christian Eggen (orkestra şefi, besteci, piyanist; Oslo),Kenneth Karlsson (piyanist; Oslo), Ali Ergur (sosyolog; Galatasaray Üniversitesi), Mahir Cetiz (besteci; Columbia University, New York), Michael Ellison (besteci, etnomüzikolog; Bristol University) ve Noel Zahler (besteci; Texas Tech University) bulunuyor. Kuzey Avrupa yeni müziğinin önde gelen, köklü topluluğu Cikada Ensemble ve modern müzik alanında tüm dünyada saygınlık kazanmış, efsanevî Arditti Quartet halka açık ikişer konserle BCA19’un sonuçlarını duyuracak. Her iki topluluk da ilk konserlerinde günümüz çağdaş literatüründen seçilmiş eserleri, ikinci konserlerindeyse BCA19 aktif katılımcılarının çalışmalarını seslendirecek. Ayrıntılar için: bilkentcompositionacademy.wordpress.com CİKADA ENSEMBLE “KUZEY’DEN YENİ MÜZİK – PORTRE EİVİND BUENE” Bilkent Kompozisyon Akademisi’nin konuğu olan Oslo’da yerleşik çağdaş müzik topluluğu Cikada Ensemble topluluk bu kapsamdaki konserini 24 Haziran Pazartesi günü verdi. “Kuzey’den Yeni Müzik” başlığını taşıyan dinletide, yine Oslo’dan katılarak akademide misafir kompozisyon profesörü olan Eivind Buene’nin Possible Cities / Essential Landscapes adlı eseri seslendirildi. Etkinlik Music Norway, Norveç Müzik Akademisi ve Ankara Norveç Kraliyet Büyükelçiliği katkılarıyla gerçekleştirildi. Cikada Ensemble on sabit üyesi birlikte oluşturduğu kuvvetli bir topluluk kimliği ile uluslararası çağdaş müzik dünyasında saygın bir yer edindi. Basın ve dinleyiciler sıklıkla topluluğun icra üslubunu “Oslo tınısı” olarak nitelendiriyor ve bu ‘tınıyı’ düzeyli bir bilinçle seçilmiş çağdaş repertuarlarındaki tazelik, canlılık, sıcaklık ve virtüözite içeren yorumlarıyla betimliyor. TÜRKİYE Kömür İşletmeleri Kurumu (TKİ) Gençlik ve Spor Kulübü Derneği desteğinde çalışmalarını sürdüren Türk Halk Müziği Korosu ‘Yaz Korseri’ni kurumun konferans salonunda gerçekleştirdi. TRT Ankara Radyosu ses sanatçısı ve Yurttan Sesler Korosu şeflerinden Ali Haydar Gül’ün yönettiği konserin sunum kürsüsünde Esra Er vardı. Güçlü bir saz grubunun eşlik ettiği konserde koro üyeliri çoğrafyamızın seçkin eserdlerinden oluşan bir program sundu. Konserden bir gün sonra topluluk şefleri Ali Haydar Gül’ün de katıldığı TKİ açıkhava tesislerinde düzenlenen sabah kahvaltısı etkinliğinde bir araya geldi. Bir sezonu geride bırakan topluluk Eylül ayı içinde yeniden bir araya gelerek çalışmalarını sürdürecek. Topluluk 1989 yılında kuruldu. Kültürel ve sosyal etkinlik çerçevesinde faaliyet göstermek amacıyla bir araya gelen kurum mensupları ve halk müziği sevenlerin oluşturduğu koronun amacı şöyle belirleniyor: “Türk halk müziğinin özgün yapısını koruyarak hem günümüzde tanıtımını yapmak hem gelecek nesillere aktarmak.” Kardeşlik Festivali'nde Kardeş Türküler ANADOLU Halk şarkılarını kendine has üsluplarıyla yorumlayan Kardeş Türküler, Küçükçekmece' de unutulmaz bir konser verdi. Grubun solisti Feryal Öney, İmamoğlu için yaptıkları şarkıyla alakalı konuştu. Küçükçekmece Belediyesi'nin Fevzi Çakmak Meydanı'nda düzenlediği Kardeşlik Festivali kapsamında bir konser veren Kardeş Türküler, Türkiye'nin hatta dünyanın dört bir yanından ezgileri Küçükçekmece' de seslendirdi. Anadolu’dan Balkanlar’a, Mezopotamya’dan Kafkaslar’a özgün sesleri harmanlayan Kardeş Türküler, Küçükçekmecelilerin beğenisini  kazandı. Binlerce kişi Kardeş Türküler konserine akın etti. "İMAMOĞLU'NA YAPTIĞIMIZ ŞARKI ÇOK BEĞENİLDİ" Ekrem İmamoğlu için yaptıkları şarkının çok beğenildiğini belirten Öney, "Aşık Sinem Bacı'nın çok sevilen bir deyişiydi. Biz sözlerini değiştirdik biraz. Her döneme hitap eden sözleri vardı. Tabi İmamoğlu'na, bu döneme uyarlandı. Aslında orada hak-adalet-hukuk çağrısı yapan bir şarkı, tabiki tek başına Ekrem İmamoğlu güzellemesi yapmıyor. İsanların dile getirmek istediği şeyleri söyleyen bir deyiş. O yüzden de çok kıymetli. İnsanların tepkisi muhteşem. Bu şarkıdan sonra sosyal medyadan Ekrem İmamoğlu'nu çok daha sempatik buluyorum diyenler oldu. Bir şarkı değiştirir mi insanların fikrini. Ama yapıyor; iklimi yumuşatıyor" dedi. Konserde Ekrem İmamoğlu'na uyarladıkları, Aşık Sinem Bacı'nın şarkısını da seslendiren Kardeş Türküler'e Küçükçekmeceli hayranları ise "Her şey çok güzel olacak" diye tezahuratta bulunarak karşılık verdi. Feryal Öney, Kardeş Türküler olarak anlatmak istediklerini ise şu sözlerle özetledi: "Hala bu memlekette adaylar programlara katıldığında kutuplaştırılıyor. Sürekli kendinizi anlatmak zorundasınız.  Kendini ben o değilim, bu değilim diye savunmalısınız. Size bir cümle söyleniyor. Çok önyargılı ve ötekileştirici. Siz hayatınızı başka şeye harcayacakken onunla uğraşıyorsunuz. Derdimiz bu. İnsanlar, farklı kültürler bir arada yaşamak istiyor. Biz de sahneden sık sık bunu söylüyoruz. Biz farklılıklarımızla bir arada mutluyuz." Halk konserlerini çok sevdiklerini de belirten Öney, "Böyle meydanlarda belediyelerin yaptığı konserler çok farklı oluyor. Her gelir kesiminden insan gelebiliyor. Bu çok güzel bir şey. Belediyeler bu tarz etkinlikleri çoğaltmalı" diye konuştu. Konseri izleyen Küçükçekmece Belediyesi Meclis Üyesi Bahadır Gönenç ise, Kardeş Türküler Grubu’na teşekkür ederek çiçek takdim etti. Gönenç, "Tüm kısıtlamalara rağmen bu coğrafyada bize kardeşliği öğreten Kardeş Türküler Grubu’na, tüm Küçükçekmeceliler adına sonsuz teşekkürler ediyorum" dedi.