Doğan BULGUN / Bilkent Senfoni Orkestrası’nın bugün gerçekleştireceği konserinde Fransız bestecilerin müzikleri seslendirilecek. Konseri kendi kuşağının en yetenekli ve ilgi çekici şeflerinden biri olan Christoph Mathias Mueller yönetecek. Uluslararası kariyerinde hızla yükselen genç piyanist David Kadouch konserde Ravel’in iki piyano konçertosunu seslendirecek. Ravel’in Birinci Dünya Savaşında sağ kolunu kaybeden Avusturyalı piyanist Paul Wittgenstein’in siparişi üzerine yazdığı Sol El için Piyano Konçertosu ile başlayacak konser, bestecinin aynı dönemde yazdığı Sol majör Piyano Konçertosu ile devam edecek. BSO konserin ikinci yarısında Debussy’nin Noktürnler başlıklı eserini seslendirecek. Eserde BSO’ya Çiğdem Aytepe yönetimindeki Saygun Filarmoni Korosu eşlik edecek. Üç bölümden oluşan Noktürnler’in “Sirenler” başlıklı son bölümünde kadın korosu denizkızlarının şarkısını sözsüz ezgilerle sunar. Ellen Jewett konsere konuk konzertmeister olarak katılacak. 11 Mart Cumartesi günü (Bugün) Bilkent Konser Salonu’nda saat 20.00’de başlayacak konserin biletlerini https://bilet.bilkent.edu.tr adresinden temin etmek mümkün. Konserden bir saat önce Tunus Caddesi ve Milli Kütüphane önünden hareket eden ücretsiz servis araçları izleyicileri Bilkent Konser Salonu’na ulaştıracak. İsviçre doğumlu orkestra şefi Christoph-Mathias Mueller, yüksek lisans derecesini keman dalında Basel Müzik Okulu’ndan, master derecesini orkestra şefliği alanında Cincinnati Üniversitesi’nden aldı. Mueller, Massachusetts Tanglewood’da Seiji Ozawa, Robert Spano ve Leon Fleisher ile çalışıp becerilerini mükemmelleştirdikten kısa bir süre sonra, 2000 yılında İspanya’nın Cadaqués bölgesinde düzenlenen Uluslararası Orkestra Şefliği Yarışması’nda birincilik ödülünü almasının ardından uluslararası üne kavuştu. Mueller 2005 yılından beri Göttingen Senfoni Orkestrası’nın Genel Müzik Direktörlüğünü yapıyor. Onun yönetiminde orkestra, Almanya’daki müzik toplulukları arasında önde gelen esin kaynaklarından biri haline geldi. Mueller daha önce de Claudia Abbado tarafından Gustav Mahler Gençlik Orkestrası’na (2001-05) yardımcı şef olarak atandı ve Lucerne Festival Orkestrası’nda (2003-05) da yardımcı şef olarak görev yaptı. Mueller’in müziğe olan yaklaşımının temel özellikleri, sınırsız enerjisi, sanatsal doğruluğu ve yüksek entelektüel standartları. Dünya çapında yönettiği orkestralar arasında, Norveç Oslo Radyo Orkestrası, Rus Ulusal Orkestrası, Çek Filarmoni, Lyon Ulusal Orkestrası, Zürih Tonhalle, Liverpool Kraliyet Filarmoni, Galler Ulusal BBC Orkestrası, DSO Berlin, Frankfurt Radyo Senfoni Orkestrası, Lozan Oda Orkestrası, İskoç Oda Orkestrası, Berlin Filarmoni’nin Scharoun Topluluğu ve Ensemble Modern ile verdiği konserler bulunuyor. Sanatçı tüm dünyadaki opera salonlarına da sık sık konuk oluyor ve beğeniyle izleniyor. 2010 yılında Moskova’daki Bolşoy Tiyatrosu’nda, Johann Strauss’un Yarasa operetinin yeni bir prodüksiyonunun ilk sahnelenişinde elde ettiği başarı, orkestra şefinin hemen bir sonraki sezon bu sefer Richard Strauss’un Rosenkavalier’ini yönetmek üzere yeniden davet edilmesini sağladı. Çağdaş müziğin değerini anlayan ve anlatmak için de yorulmak bilmeksizin çaba harcayan Mueller, pek çok yapıtın dünya prömiyerini yönetti. Mueller, Viyana’daki Musikverein, Düsseldorf’taki Tonhalle, Cologne’deki Filarmoni Salonu, Stavanger’deki Konserthaus, Tokyo’daki Suntory Salonu ve Seul’deki KBS Salonu gibi pek çok ünlü mekanda orkestra yönetti. Aralarında Frank Peter Zimmermann, Simone Kermes, Reinhold Friedrich, Hakan Hardenberger, Igor Levit, Tine Thing Helseth, Julian Steckel ve Maurice Steger’in bulunduğu sanatçılarla sık sık çalışmalar yaptı. Mueller’in kayıtları, hem repertuvarının hem de ilgi alanlarının genişliğini yansıtıyor. Bu kayıtlar arasında, Liverpool Kraliyet Filarmoni Orkestrası’yla Kenneth Hesketh’in orkestra yapıtları; dünyanın önde gelen barok orkestrası Concerto Köln ve Simone Kermes ile bel canto aryaları (Sony), Rachel Barton Pine ile Mendelssohn ve Schumann Keman Konçertoları (Cedille) ve Beethoven’un Egmont müziklerinin tamamı yer alıyor. Enrico Fagone ve Orchestra della Svizzera Italiana ile icra ettiği Bottesini’nin kontrbas konçertoları ile Kolja Lessing ile kaydettiği Max Reger’in keman ve orkestra için bestelediği yapıtların tamamı, Mueller’in diskografisinin zengin ve ödüllü eserleri arasında yer alıyor. Son olarak şefin Reinhold Friedrich ve Göttingen Senfoni Orkestrası’yla yaptığı “Rus Trompet Konçertoları” ECHO Klasik ödülüne (2013) layık görüldü. 1985’te Nice’de doğan David Kadouch, çalışmalarına Nice Konservatuarı’nda Odile Poisson’la başladı. On dört yaşında Paris Konservatuarı’na girdi ve Jacques Rouvier’in öğrencisi oldu. Birincilik ve şeref derecesiyle mezun olduktan sonra Madrid’de Reina Sofia Okulunda efsane Dmitri Bashkirov ile çalıştı. Ayrıca Murray Perahia, Mauricio Pollini, Maria-Joao Pires, Daniel Barenboim, Vitay Margulis ve Itzak Perlman ile çalışmalar yaptı. Kadouch kısa sürede kuşağının en beğenilen piyanistleri arasına girdi. 2005’te Beethoven Bonn Yarışması ve 2009’da Leeds UluslararasıPiyano Yarışmasında ödül kazanan piyanist, önemli orkestralarla, resital dizilerinde ve uluslararası festivallerde konuk olarak sahneye çıktı. Kadouch, on üç yaşındayken Itzhak Perlman tarafından New York’taki Metropolitan Sanat Müzesinde kendi yönettiği bir konsere davet edildi. 2008’de Perlman, Kadouch’u Carnegie Hall’de Schumann Piyano Beşlisiyle sahneye çıkmak üzere yeniden davet etti. David Kadouch, Pierre Boulez yönetiminde Lucerne’de Çağdaş Müzik Festivali, Klavier-Festival Ruhr, Gstaad Festivali, Verbier Festivali (2009’da Verbier Festival Prix d’Honneur’e değer görüldü), Montreux, Schwetzingen, Jerusalem, La Roque d’Anthéron, Les Flâneries Musicales de Reims, Japonya’da “Folles Journées”, Çin’de Piano aux Jacobins, Zürih’te Tonhalle ve Paris’te Louvre gibi önemli festivallere katıldı. Sanatçı, Renaud Capuçon, Gautier Capuçon, Antoine Tamestit, Michel Dalberto, Nikolaj Znaider, Radovan Vlatkovic, Frans Helmerson ve Quiroga, Ebène, Ardeo Dörtlüleriyle oda müziği yapıyor. Kadouch, 2011’de New York’ta, Metropolitan Sanat Müzesinde ilk resitalini verdi. David Zinman yönetimindeki Zürih Tonhalle Orkestrası, Monte Carlo Filarmoni, Lille Ulusal Orkestrası, Jean-Claude Casadesus yönetimindeki Gulbenkian Vakfı Orkestrası, Marc Alrecht yönetimindeki Strazburg Orkestrası, Robin Ticciati yönetiminde Halle Orkestrası, İsrail Filarmoni gibi orkestralarla konserler verdi. Paris, Bordeaux, Toulouse, Reims, Madrid, Verbier, Luzern, Elmau, Münih ve Strazburg’da resitaller veren sanatçı,Japonya’da solo bir resital ve Renaud Capuçon ile konser verdi. Kadouch, 2011-12 sezonunda İsrail Filarmoniyle sahneye çıktı, Frankfurt, Moskova, Paris, Bordeaux, Cannes ve Pau’da konserler, Paris, Avignon, Lyon, Toulouse, Luzern, Münih, Lizbon, Nantes’deki Folles Journees’de resitaller verdi ve Saint-Denis, Montpellier, Colmar, Nohant, La Grange de Meslay ve Verbier festivallerine katıldı. Yakın zamanda Daniele Gatti yönetimindeki Fransa Ulusal Orkestrası, Mark Minkowski yönetiminde Budapeşte Festival Orkestrası, Michael Schonwandt yönetiminde Marseille Operası Orkestrası, Lawrence Foster yönetiminde Monte Carlo Orkestrası, Fayçal Karoui yönetiminde Ochestra Lamoureux ile sahneye çıktı, Nantes’de Folles Journees Festivalinde, Montreal, Japonya ve Tayvan’da konserler verdi, ayrıca Paris, Aix-en-Provence, Nice, Toulon, İspanya, İtalya, Hollanda’da sahneye çıktı ve Renaud Capuçon ile Japonya’da ikili piyano turnesine çıktı. David Kadouch, 2013-14 sezonunda Myung-Whun Chung yönetimindeki Fransız Radyo Filarmoni Orkestrası, Londra’daki Barbican Center’da Mark Minkowski yönetimindeki BBC Senfoni Orkestrası ve Münih Senfoni Orkestrasıyla ilk performanslarını sergiledi, Paris’teki Pleyel Hall’de Martha Argerich ile Bach projesine, Nantes’de Folles Journees Festivaline katıldı,Japonya’da sahneye çıktı ve Londra, Moskova, İstanbul ve Liege’de resitaller verdi. Kadouch, Daniel Barenboim’den Lang Lang’ın da yer aldığıBeethoven Sonat DVD’si projesine katılması için çağrı aldı. Barenboim ayrıca sanatçıyı 2008’de Kudüs’te Murray Perahia’nın yerini alması ve 2009’da da kendisiyle birlikte Fransız 2. Kanalının “Thé ou Café” programına katılmasıiçin davet etti. Yakın zamanda Kadouch, Arte tarafından hazırlanan “Maestro”adlı belgeselde, Ramallah’ta (Batı Şeria) Lang Lang’ın yerine geçmesi için Barenboim’dan davet aldı. Kadouch’un albümleri arasında, Cologne Filarmoniyle canlıkaydettiği Beethoven’in 5. Konçertosu, Shostakovich’in Prelüdleri ve kısa süre önce piyasaya çıkan Schumann’ın Orkestrasız Konçertosu ile Piyano Beşlisi yer alıyor. David Kadouch, 2010 yılında Fransız Victoires de la Musique tarafından “Yılın Genç Yeteneği” ödülüne aday gösterildi ve 2011’de“Yılın Genç Sanatçısı” dalında Uluslararası Klasik Müzik Ödülüne değer görüldü. Saygun Filarmoni Korosu (SFK), koro şefleri Çiğdem Aytepe ve Atilla Çağdaş Değer tarafından Kasım 2014’de kuruldu. 2013 yılında Mozart’ın “Ave Verum Corpus” ve Bujor Hoinic’in “Gordion Kantatı” eserlerini seslendirmek üzere MÜZED Muammer Sun Korosu, Ertuğrul Oğuz Fırat Korosu ve Muzaffer Arkan Kızlar Korosu üyelerinin katılımıyla ortaya çıkan büyük koro, Saygun Filarmoni Korosu’nun çekirdeğini oluşturuyor. Ulusal-uluslar arası zeminde koroları ve bireyleri bir araya getirerek büyük ölçekli eserler seslendirmek, ülkemizdeki koro potansiyelini “a capella” kültürünün yanı sıra orkestralı yapıtlarla da geliştirmek, koronun başlıca amaçları arasında yer alıyor. SFK üyelerinin ortak özelliği koro müziğine gönül vermiş; bu alanda eğitim ve deneyim sahibi koro üyeleri olmaları. Üyelerin çoğunluğu çeşitli müzik okullarından mezun olmuş müzisyenler veya müzik öğrencileri. Bununla birlikte koro deneyimleri yüksek, çeşitli meslek gruplarından koro üyeleri de SFK bünyesinde yer alıyor. Kuruluşundan itibaren Ankara’nın köklü orkestraları ve ülkemizin önde gelen orkestra şefleri ile projeler gerçekleştiren koro, başarılı icraları ile kısa sürede adını duyurdu; 2016 yılında Donizetti Klasik Müzik ödülleri kapsamında “Yılın Korosu” ödülüne layık görüldü. Seslendirdiği başlıca yapıtlar arasında J. Brahms -Requiem, G. Holst - Gezegenler, M. Sun - Kurtuluş Süiti, A. Saygun - Eski Üslupta Kantat ve Can A. Akın - Aziz Nesin Senfonisi bulunan SFK, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi desteği ve Koro Eğitimcileri Derneği eşgüdümünde çalışmalarını sürdürüyor. Çiğdem Aytepe, müzik eğitimine 6 yaşında Muzaffer Arkan ile çocuk korosunda başladı. 1997 yılında Ankara Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Keman Bölümünden ve Hacettepe Üniversitesi Yarı Zamanlı Koro Bölümünden mezun oldu. Hacettepe Üniversitesi Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Bölümünde İstemihan Taviloğlu ve Turgay Erdener ile çalıştı, 2003 yılında lisans diploması aldı. Yüksek lisans eğitimini aynı okulda orkestra ve koro şefliği dalında Rengim Gökmen’in sınıfında aldı, 2009’da mezun oldu. Eğitim süresince Muzaffer Arkan, Sevim-Saadettin Ünal, Süreyya Çağlar, İbrahim Yazıcı, Elena Puşkova, Yiğit Aydın, Elnara Kerimova ve Ahter Destan’ın yönettiği korolarda yer aldı, 1999’da Ankapella Korosunda Ahter Destan ile koro şefliği çalışmalarına başladı. 2005 yılından beri Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı’nda öğretim görevlisi. Kurum bünyesinde meslektaşı Atilla Çağdaş Değer ile korolar kurdu, çok sayıda proje gerçekleştirdi, çocuklara yönelik iki de kitap hazırladı. 2008-09 akademik yılında Hacettepe Üniversitesi Senatosu tarafından Sanatta Teşvik Ödülü’ne layık görüldü. Halen Hacettepe Konservatuarı Lisans Korosu, TRT Ankara Radyosu Çoksesli Gençlik Korosu, Ertuğrul Oğuz Fırat Korosu ve Saygun Filarmoni Korosunun şefliğini sürdürüyor.