Galeri Siyah Beyaz’a “Bi Bakmak Lazım”

Alev Ermiş Mavitan’ın “Bi Bakmak Lazım” sergisi açıldı

NAZ AKMAN –  Ressam Alev Ermiş Mavitan’ın, “Bi Bakmak Lazım” sergisinin konsepti Ege’nin köylerinden birinde yaşlı teyzelerin farklı cümlelerle ifade ettiği bir felsefe üzerinden başlıyor. Mavitan, Ege’nin sevgili teyzelerinin bilgeliği ile Hindistan’ın kadim uygarlığından ve kendi altın yaşam çizgisi konseptinin birleşiminden resmettiği 22 eseri sanat izleyicileriyle buluşturdu. Sergide cam altı ve kağıt üzerine karışık teknikle yapılan tabloların yanı sıra yuvarlak çan şeklindeki formlar da yer alıyor. Mavitan bu formların ise “nefes alma ve ifade etme anlamını genişletmeyi” temsil ettiğini belirtiyor. “Bi Bakmak Lazım” sergisi 7 Mayıs Salı gününe kadar Galeri Siyah Beyaz’da ziyarete açık olacak. Mavitan, sergiye ilişkin şöyle konuştu:
Ege ve Hindistan esintileri
“Kompozisyonlarım Ege ve Hindistan’ın bana ulaşan etkileriyle ve bir süredir resimlerimde dolaşan yaşam çizgisinin vazgeçilmezliği ile ortaya çıktı. Serginin adını ‘Bi Bakmak Lazım’ koymamın nedeni yine benimsediğim bir takım felsefelerden kaynaklanıyor. İnsanın ruhuna, Ege’nin ruhunu katan bu güzel insanların, olanı ya da olmayanı tevekkülle kabul edişlerini ifade eden cümlelerinin derinliğini fark ettiğimde; yaşamın anlamını düşünüyordum. ‘Baktın yapamıyorsun yapmeceksin, baktın yapıyorsun yapıveceksin’ cümlelerinin derinliğini fark ettim. Ruhum Ege’de dolaşırken bir başka kadim uygarlığın esintisi ve sevgisini de öte yandan içimde yaşadım. Evrenin dinamiği karşıt kutuplarla açıklanır. Bu kutupların birbiri ile etkileşimi evreni ve diğer her şeyi oluşturur. Resimlerim mutlaka ileriye doğru bakışı ifade eden el hareketi olan bir figür barındırıyor. Bu figürleri durumları kabul etmek üzerinden resimsel bir dille anlatmaya çalıştım. Bu sergideki resimlerimde bildiğimiz dünya ışığı yok. Kağıt işlerimdeki figürlerim renklerden bir miktar arındı. Kendilerine hizmet eden bir mekan rengi önündeler. Bu biraz hayatın olduğu gibi kabulünü ve dünyadan soyutlanarak içselliğe dönüşü vurguluyor. Galeri Siyah Beyaz’ın kurucusu Faruk Sade’nin vefatından sonra altın bir yaşam çizgisi üzerine daha fazla yoğunlaştım. O zamandan bu yana da eserlerime bu yaşam çizgisini yansıtmaya gayret ediyorum.”