13.Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, Devlet Sanatçısı Piyanist Gülsin Onay ve Piyanist Eren Levendoğlu’nun düeti ile tarihi taş ocağında gerçekleşen muhteşem konserle sona erdi. Bu yıl Denizbank ana sponsorluğunda, Bodrum Klasik Müzik Derneğinin bir kültür sanat hizmeti olarak gerçekleştirilen 13. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, Gülsin Onay ve Eren Levendoğlu’nun Koyunbaba Antik Taş Ocağında, Bosch ana sponsorluğunda gerçekleştirilen Taşta Klasik konserleri kapsamında verdikleri kapanış konserine ev sahipliği yaptı. Festivalin yaratıcıları, sanat yönetmeni Piyanist Eren Levendoğlu ve festivalin sanat danışmanı, devlet sanatçımız, Piyanist Gülsin Onay, iki piyano için yazılmış eserlerden seçtikleri repertuarda, W.A. Mozart, F. Schubert ve D. Shostakovich’in eserlerini seslendirerek muhteşem bir finale imza attı. 171bir Destekçilere teşekkür plâketi verildi Bodrumluların ve bölgeye tatile gelen klasik müzikseverlerin yoğun ilgi gösterdiği konser öncesinde festivale destek veren sponsorlara, teşekkür plaketi verildi. Antik taş ocağının sahnesinde bir konuşma yapan festival sunucusu Arzu Gül, kısaca festival kapsamında gerçekleşen konserler ve etkinlikler hakkında bilgi verdikten sonra organizasyona destek veren kurum ve kuruluşların temsilcilerini sahneye davet etti. Festival destekçilerine, plâketlerini Bodrum Klasik Müzik Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Madelon Briet takdim etti. 2016 yaz sezonunda, 33 günde 28 konserle Türkiye’nin sanat gündeminde yerini alan 13. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivalinin final konserinde sahneye çıkan Gülsin Onay ve Eren Levendoğlu, tarihi taş ocağını dolduran sanatseverlerin karşısına W.A. Mozart’ın “İki Piyano için Re Major Sonat, K.448” adlı eseriyle çıktılar. Bu eser, I. Allegro con spirito, 2. Andante ve 3. Molto Allegro başlıklarından oluşuyordu. İkili, daha sonra F. Schubert’ten bir eser seslendirdi. “Fa Minor Fantazi D940” adlı bu yapıtla ilk yarıyı tamamlayan sanatçılar, aradan sonra tekrar sahneye gelerek Dmitri Shostakovich’ten “İki Piano için Konçertino, op. 94”adlı eserle geceyi sonlandırdı. Ancak festival alanını dolduran klasik müzikseverler, alkışlarla ikiliyi tekrar sahneye davet etti. Onay – Levendoğlu ikilisi bu defa bis yaparak J. Brahms’ın “Hungarian Dance no.5” adlı yapıtıyla gecenin ve festivalin son eserini seslendirdi. 171dört GÜMÜŞLÜK FESTİVAL AKADEMİSİ FLÜT KONSERİ Piyanist Gülsin Onay ve Piyanist Eren Levendoğlu’nun verdikleri konserle bir önceki akşam son bulan 13. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali kapsamında sürdürülen Gümüşlük Festival Akademisi de (GFA) son öğrenci konseriyle sezonu sonlandırdı. Festival bünyesinde 11 yıldır sürdürülen Gümüşlük Festival Akademisi ustalık sınıfı kursları Toprak Ev’de gerçekleşen flüt öğrencilerinin katıldığı konserle final yaptı. 2 dönem Piyano kurslarının ardından Gitar ve keman kursları düzenlenen GFA’da son masterclass, flüt öğrencilerine verildi. Gümüşlük Festival Akademisi Flüt Masterclass öğrencileri, festivalin Gümüşlük sahilinde yer alan “Toprak Ev”de 2016’nın son konserini verdikten sonra sertifikalarını eğitmenleri Bülent Evcil ve festivalin sanat danışmanı Gülsin Onay’ın elinden aldı. Flüt ustalık sınıfına eğitmen olarak katılan Bülent Evcil ve Yossi Arnheim’dan dersler alan farklı yaşlardan, farklı okul ve eğitim seviyelerinden 18 genç flüt öğrencisinin verdiği konserde W.A. Mozart, G. Donizetti, F. Chopin, A. Dvorak ve G. Faure gibi bestecilerin eselerine yer verildi. Ustalık sınıfı kurslarına Bulgaristan’dan katılan öğrenciler ise yaptıkları düette Albert Franz Doppler’ın eserlerine yer seslendirdi. GFA masterclass öğrencilerine piyanoyla ABD’li piyanist Phillip Moll eşlik etti.171üç SAYKODELİK VE SIRADIŞI BİR MÜZİK YOLCULUĞU: WİLD FLOWERS OF ANATOLİA İngiliz müzisyen Nikolai Galen, BaBa ZuLa’dan Murat Ertel ve Gevende’den Gökçe Gürçay’ın birlikte kurdukları Anadolu Blues Grubu Eis Ten Polin’in ilk albümü ‘Wild Flowers of Anatolia/Anadolu’nun Kır Çiçekleri’ çıktı! Müziği Anadolu’dan ilham alarak yaratılan ve sözleri Türkiye’de yaşamaya dair çarpıcı hikâyeler anlatan albüm, dinleyicileri saykodelik ve sıradışı bir yolculuğa davet ediyor. Adını Yunanca’da ‘şehire doğru’ anlamına gelen ve zamanla İstanbul’u da tarif eden “eis ten polin” sözünden alan grubun albümü, 2 CD’den vetoplamda 22 şarkıdan oluşuyor. Yaptıkları müziği Anadolu Blues olarak tanımlayan grup, hazırlıklarına 2013 yılında başladıkları albümü İstanbul ve Amsterdam’da kaydetti. Vokalde Nikolai Galen’i dinleyeceğimiz albümde, Murat Ertel bağlama, divan saz, cura ve Makedonya tamburunda, Gökçe Gürçay da davul ve perküsyonda yer alıyor. Sözlerinin tümü Galen tarafından yazılan İngilizce albümün kartonetinde şarkı sözleri Emir Uras’ın resimleriyle hayat bulurken, albüm kapağı da Ayşegül Kolivar’ın “Bahçeye Hanımeli” albümüne saygı duruşu niteliği taşıyor. İstanbul aşığı olarak 2003 yılında İstanbul’a taşınmaya karar verdikten sonra tanıştığı Murat Ertel’le aralarındaki müzik ortaklığından etkilenerek birlikte çalışmaya başladıklarını söyleyen Nikolai Galen, kısa bir süre sonra da proje için doğru davulcu olduğunu düşündükleri Gökçe Gürçay’ı dahil ederek “Eis Ten Polin”i kurduklarını söylüyor. Galen, şarkı sözlerini yazarken kiminin doğrudan kiminin de dolaylı olarak Türkiye hakkında olması gerektiği fikrinden yola çıktığını, Türkiye’de yaşarken onu güçlü bir biçimde etkileyen ne varsa onları şarkılarına dökmeye çalıştığını belirtiyor ve şöyle diyor: “Bir müzisyen olarak, bu coğrafyanın müziğine dalıp etkilendim; bu müzikten ilham aldım”. fRoots yazarı Chris Potts’un “21. yüzyılın avangart-sayko İngilizce sözlü Türk folk-rock üçlüsü” olarak tanımladığı grubun, “Anadolu Blues kulağa hiç böyle gelmemişti. Kaçırılmaması gereken önemli bir kayıt” sözleriyle övdüğü albümü ‘Wild Flowers of Anatolia/Anadolu’nun Kır Çiçekleri’, iTunes’dan indirebilir, müzik marketlerden satın alabilir veya Spotify’da dinleyebilirsiniz. 171beş