Doğan BULGUN ‘Veeee… Attila Mayda’ toprağa verildi TRT ailesinin unutulmaz isimlerinden, vurmalı sazlar üstadı, orkestraların renkli siması Attila Mayda, 24 Mart 2019 pazar günü yaşama veda etti. 1936 yılında İzmir - Ödemiş'te dünyaya gelen Attila Mayda, 1963'te TRT Ankara Radyosu'nda ritm sanatçısı olarak çalışmaya başladı. Komşuların radyo dinlemek için birbirlerinin evinde toplandığı ‘radyonun altın çağı’nda, Türkiye'deki sayısız eve sazıyla konuk olan Atilla Mayda, sanatıyla olduğu kadar şahsiyetiyle de son derece seçkin bir beyefendiydi. Bir radyo geleneği olarak şef, solistler ve saz sanatçıları dinleyicilere sırayla takdim edilirken, Attila Mayda'nın isminin bir assolist edasıyla en son “ Veee… Attila Mayda” sunumuyla anons edilmesi tatlı bir adet olmuş, sanatçının ismi hafızalarda unutulmayacak biçimde yer almıştı. Bir TRT emekçisi olarak hayatını çalıştığı kuruma adayan Atilla Mayda, yurtdışında da ülkemizi en iyi şekilde temsil etti. THM ve TSM müdürlüklerinde geçen uzun yılların ardından 2001'de emekliye ayrıldı. Attila Mayda 25 Mart 2019 Pazartesi günü sevenlerinin katılımı ile ikindi namazının ardından Karşayaka Mezarlığı’nda toprağa verildi. Ben de bu değerli müzik adamına Allah’tan rahmet diliyor ve kendi gibi bir ritim sanatçısı olan rahmetli Hüseyin İleri ile çekilmiş bir fotoğrafını okurlamızla paylaşıyorum. AHMET Kutsi Tecer’in çok bilinen şiirinin ilk kıtası şöyledir: Orda bir köy var, uzakta / O köy bizim köyümüzdür / Gezmesek de, tozmasak da / O köy bizim köyümüzdür. Evet, Kayseri’nin Sarıoğlan İlçesi’ne bağlı bir köy var, adı Karaözü (Şimdi mahalle oldu). Bu köyün insanları sosyal yaşantılarına renk katmak ve dayanışma adına sivil toplum kuruluşunda biraraya gelmişler: Karaözü ŞAHRUH Kültür Derneği. Derneğe bağlı olarak da bir Türk halk müziği koroları var, adı ‘Kızılırmak Korosu’. Bu koro geçtiğimiz günlerde şefleri Nurgül Ateş yönetiminde Çankaya Belediyesi Yılmaz Güney Sahnesi’nde güzel bir konser gerçekleştirdi. Bir de not düşelim koro şef Nurgül Ateş ile sadece bir haftalık bir çalışma yapabilmiş. Sunuculuğunu Gülşen Gonca Ertuğrul’un yaptığı konserin başlangıcında dernek başkanı Seresma Temel bir açılış konuşması yaptı. Dernek ve koro hakkında bilgiler veren başkan destekleri nedeniyle Çanakaya Belediye Başkanlığı’na da teşekkür etti. Ardından sahneye gelen şef Nurgül Ateş önderliğinde koro yurdumuzun çeşitli yörelerinden özenle seçilmiş eserlerden oluşan repertuvar ile başarılı bir konser sundu. Jerfi Aji, ‘Yüzyıl Dönümünde Paris’ten Esintiler’ PİYANİST Jerfi Aji, Debussy, Ravel ve Scriabin’in solo piyano yapıtlarından derlenen zengin bir program ile Mozarthaus’a konuk oluyor. Fransızcadan dilimize “yüzyıl dönümü” olarak çevrilebilecek fin-de-siecle terimi, 19.Yüzyıl sonu ve 20.Yüzyıl başında özellikle Fransa’daki kültürel ve sanatsal canlılığa ve ortaya çıkan yeni akımlara işaret eder. Bu akımlardan biri olan izlenimciliğin müzikteki temsilcilerinden Debussy ve Ravel’in solo piyano eserlerinden oluşan bir seçkiden sonra, anavatanı Rusya’yı bir süreliğine terk ederek Avrupa’ya açılan ve tam da o yıllarda Paris’e de yolu düşen Scriabin’in erken dönem bir Noktürnü ve mistisizm ile yoğrulan müzikal doktrinlerinin zirve noktası sayılabilecek 4. Piyano Sonatı, dinleyicileri 1900’lerin Paris’inde renkli ve düşsel bir yolculuğa çıkaracak. Tarih: 27 Mart 2019 Çarşamba, Saat: 20.00, Yer: Yer: Mozarthaus Sanat ve Konser Evi (Nilgün Sokak 14 / 2 Çankaya - Ankara). PROGRAM M. Ravel | Pavane pour une infante défunte (1899) M. Ravel | Sonatine (1905) Modéré Mouvement de menuet Animé C. Debussy | Estampes (1903) I. Pagodes II. La soirée dans Grenade III. Jardins sous la pluie C. Debussy | L’isle joyeuse (1904) A. Scriabin | Sol el için Noktürn, Op. 9 No.2 (1894) A. Scriabin | Sonat No. 4, Op. 30 (1903) Andante – Prestissimo volando JERFI AJI, piyano 1976 İstanbul doğumlu Jerfi Aji, lisans eğitimini İTÜ Makina Fakültesi Tekstil Mühendisliği bölümünde, yüksek lisansını Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünde tamamladı. Piyanoya 5 yaşında Zeynep Aksoy Eğilmez’den aldığı özel derslerle başlayan Aji, çalışmalarına Hülya Ardıç ile devam etti. İTÜ Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MİAM) piyano çalışmalarını Devlet Sanatçısı Ayşegül Sarıca ile sürdürdü. 2006 yılında Johns Hopkins Üniversitesi Peabody Konservatuarı’na kabul edilen Aji, piyano alanında doktora çalışmalarını Marian Hahn ile tamamlayarak 2011 yılında mezun oldu. Bu kurumda öğrenciliği sırasında Opera Eşlikçiliği (Korrepetisyon) alanında çalışma bursu kazandı. Leon Fleisher, Murray Perahia ve Jerome Rose’un ustalık sınıflarında çalan sanatçı, aralarında Thomas Hecht, Dimitry Rachmanov, Angela Cheng ve Ali Darmar’ın da bulunduğu birçok ünlü piyanist ve pedagog ile çalışma fırsatı buldu. 2005 yılında New York’ta düzenlenen “International Keyboard Institute and Festival”e ve Muncie, Indiana’da düzenlenen ARIA Uluslararası Yaz Akademisi’ne katıldı. Jerfi Aji, yurtiçinde Süreyya Operası, Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall, Ahmed Adnan Saygun Sanat Merkezi, Erimtan Müzesi, Akbank Sanat, Borusan Müzik Evi ve Fulya Sanat gibi salonlarda ve ABD’de çeşitli kültür merkezlerinde verdiği solo ve oda müziği konserlerinin yanısıra Bursa Bölge Devlet Senfoni ve Çukurova Devlet Senfoni Orkestraları ile solist olarak yer aldı. Klarinet sanatçısı Evrim Güvemli ve viyolonsel sanatçısı Rahşan Apay ile birlikte kurdukları Trio Kuvars Viyolet’in ve MİAM Modern Müzik Topluluğu’nun da bir üyesi olan Aji, James Buswell, Amit Peled, Carol Ou, Ellen Jewett, Michael Berkovsky, Hüseyin Sermet ve Cihat Aşkın gibi önemli sanatçılar ile birlikte konser verdi. 2011 yılında Peabody Konservatuvarı tarafından piyano alanında verilen Frances M. Wentz Turner Anma Ödülü’ne layık görülen sanatçı 2014 yılında Doçent ünvanına hak kazanmıştır. Aji, düzenli olarak verdiği konserlerin yanısıra İTÜ-MİAM’da “20.Yüzyıl Piyano Edebiyatı”, “Müzik Teorisine Giriş”, “Form Analizi” ve “Oda Müziği” dersleri vermektedir.