Güncel

Uraz Kaygılaroğlu'nun pozları olay oldu: Özür diledi

Sevilen oyuncu Uraz Kaygılaroğlu, fotoğraf sanatçısı sevgilisi Sayna Soleimanpour'un sergisi için verdiği pozlara gelen tepkilerin ardından özür diledi. Kaygılaroğlu, "Amacım hiçbir şekilde kötü duygular uyandırmak değildi" dedi.

Abone Ol

Haber Merkezi - Şu sıralar "Sakla Beni" dizisiyle izleyici karşısına çıkan oyuncu Uraz Kaygılaroğlu, fotoğraf sanatçısı sevgilisi Sayna Soleimanpour'un ilk sergisi için verdiği pozlarlar sosyal medyada gündem oldu. Sergide yer alan eserlerde Soleimanpour'un ve Kaygılaroğlu'nun verdiği pozlar tartışma yarattı. Kaygılaroğlu'na, 'Böyle bir dönemde doğru mu sence?', 'Kadın cinayetlerinin yaygın olduğu zamanı mı buldun?', 'Hiç doğru değil' gibi yorumlar yapıldı.

Gelen tepkilerin ardından Kaygılaroğlu, sosyal medya hesabından bir açıklama yaptı. Kaygılaroğlu'nun açıklaması şu şekilde: "Sosyal medyada ve basında hakkımda çıkan haberlere ve tepkilere yönelik bir cevap verme ihtiyacı duydum. Amacım hayatımdaki özel birinin sanat çalışmasına destek vermekti. Verdiğim destekten ötürü ortaya çıkan görseller toplumuzuda rahatsızlık uyandırdıysa bunu sadece sanat diyerek geçiştiremem ve çok üzüldüğümü belirtmek isterim. Amacım hiçbir şekilde kötü duygular uyandırmak değildi. Bu sebeple herkesten özür diliyorum. Saygılarımla."

Ayrıca fotoğraf sanatçısı Soleimanpour da konu hakkında şu açıklamayı yaptı:

"Dün açılışını yaptığımız 'Life in Plastic' başlıklı sergimde yer alan 'Hamdım, Yandım, Piştim' I ve II isimli eserlerin medyada anlamından bağımsız noktalara çekilerek yorumlanmasını şaşırarak ve üzülerek seyrediyorum. Öncelikle bu eserlerin "kadına şiddet" veyahut "şiddet propagandası" şeklinde yorumlanması kısmına bir açıklama getirmek isterim. Bu eserlerin aktivist veyahut eleştirel bir noktadan "kadına şiddet" konusu ile ilgisi kesinlikle yoktur. Ben kadın bedenine sahip bir insanım ve fotoğraflarımda kendi bedenimi model olarak kullanmak benim üretim pratiğimin içerisinde yer alan öznel bir dildir. Ben doğuştan "kadın" bedenine sahip olduğum için otoportre çalışmalarımda doğal olarak "kadın" bedeni yer alıyor, şayet erkek olsaydım aynı fotoğraflardaki uzuv parçaları bir erkeğe ait olacaktı.

Sergi alanında bu 2 eserin hemen yanında sergilenen 'Maske' isimli eserde, yaşadığım ruhsal dönüşümün ardından kendi kimliklerimle yüzleşmemin sonucunda metaforik olarak maskelerimin düştüğü görülmektedir, hikayenin devam niteliğinde olan 'Hamdım, Yandım, Piştim' I ve II isimli 2 eser ise yine metaforik olarak bedenimden ve kimliğimden ayrışarak ruhsal anlamda kendimi parçalara bölünmüş hissetmiş olmamı simgelemektedir. Bu fotoğrafların 'kadına şiddet' konusuyla bir ilgisi yoktur. 10 fotoğraflık bir seriden oluşan bu serginin 2 parçası olan fotoğraflar sergi ile bir bütün halinde okunması gereken parçalardır, bu eserleri sergiden ve benim anlatımımdan bağımsız olarak bağlamından koparan insanların ne benim şahsımdan ne de daha önceki üretimlerimden haberdar olmadıkları aşikar."