[caption id="attachment_197861" align="alignright" width="276"] Server Ganiyev[/caption] BİLKENT Senfoni Orkestrası 22 Kasım tarihli konserini, 1993-2010 yıllarında orkestranın konzertmeisterliğini üstlenen Server Ganiyev’e adıyor.1937’de Bakü'de doğan Server Ganiyev, 1975 yılında Azerbaycan Devlet Sanatçısı, 1982'de Halk Sanatçısı unvanı aldı. 1983'te profesör oldu, Azerbaycan Devlet Konservatuvarı Yaylı Sazlar Ana Sanat Dalı Başkanlığına getirildi. Server Ganiyev 1993-2010 yıllarında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesinde profesör, Yaylı Sazlar Sanat Dalı Başkanı, Bilkent Oda Orkestrası şefi, Bilkent Senfoni Orkestrası konzertmeisteri olarak çalıştı. [caption id="attachment_197865" align="alignright" width="232"] Işın Metin[/caption] Işın Metin yönetimindeki konserin solistleri keman sanatçıları Elvin Hoxha Ganiyev, Ceyla Ganiyeva ile Bilkent Senfoni Orkestrası viyolonsel grup şefi Hayreddin Hoxha. Konserde Barber’ın Adagio’su, J.S. Bach’ın La minör Keman Konçertosu (BWV 1041), Vivaldi’nin Re minör İki Keman ve Viyolonsel için Konçertosu (Op.3, No.11) ile Amirov’un “Nizami” başlıklı Yaylı Sazlar Orkestrası için Senfonisi seslendirilecek. 22 Kasım Pazar günü Bilkent Konser Salonu’nda saat 17.00’de başlayacak konserin biletleri günler öncesinden tükendi. 700 kişilik Bilkent Konser Salonu oturma düzeni, koronavirüs salgınına karşı alınan tedbirler kapsamında yeniden şekillendirildi, 150 kişi kapasiteyle sınırlandırıldı. Işın Metin müzik eğitimine İstanbul’da başladı, 1987 yılında Bilkent Üniversitesi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’ne kabul edildi, seçkin sanatçılarla kompozisyon ve orkestra şefliği alanlarında çalıştı, 2001 yılında sanatta yeterlik derecesi ile mezun oldu. Sanatçı Türkiye’de ve yurtdışında seçkin konser salonlarında dinleyiciler ile buluştu. Bilkent Senfoni (sanat yönetmeni ve şefi 2004-14), Macaristan ve Şili Ulusal Filarmoni Orkestraları, Türk Devlet Senfoni Orkestraları, İsrail Haifa, Lizbon Metropolitana, Meksika Guanajuato ve İspanya Murcia Senfoni Orkestraları ile Moskova “Novo Rossiya”, Atina, Selanik, Kiev, Lemberg, Tiran, Odessa, Dniepr, Kluj Devlet Senfoni Orkestraları, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Senfoni Orkestrası (kurucu danışman şef, 2001), Bilkent Gençlik, Dünya Gençlik ve Türk – Yunan Gençlik Senfoni Orkestrası (kurucu şef, 2008-10) ile Kotorart, Bakü, Viyana ve Münih Oda Orkestraları ile çalıştı. Kültür Bakanlığı Devlet Çoksesli, Wroclaw Filarmoni, Bulgaristan Devlet Festival, Lisbon ESML Koroları ile Zwickau-Plauen Operası, Opera Nuovo ve Yunanistan Ulusal Operasını konser ve opera temsillerinde yönetti. Almanya Schleswig-Holstein 2011, Montenegro Kotorart 7., İKSV 29. İstanbul, SCAV 25.-30. Ankara, Mersin 9.-12., D-Marin 1., Eklisia 7. ve 9. Uluslararası Müzik Festivallerinde yer aldı, BeethovenFest Orkestra Kampusu 2014’de Bonn Beethoven Halle’de, Beethoven’in 9. Korolu Senfonisini yönetti. Metin’in yönettiği konserler hakkında basında yer alan kritiklerde “sağduyulu ve incelikli yorum”, “saydam müzikal doku”, “zengin renk yelpazesi”, “tını sihri, güçlü ve büyük ton”, “zarif, duygusal, içten” ve “dinç, yüksek tamperamanlı performans” gibi nitelemeler yer almakta. [caption id="attachment_197862" align="alignright" width="203"] Elvin Hoxha Ganiyev[/caption] Halen Almanya’da Hochschule für Musik Theater und Medien Hannover’de Prof. Krzysztof Wegrzyn ile yüksek lisans eğitimini sürdüren Elvin Hoxha Ganiyev, çok küçük yaşta başlayan kariyerini başarılarla örmüş bir keman virtüözü. 2019 yılı İstanbul Kültür Sanat Vakfı İKSV tarafından verilen Aydın Gün Teşvik Ödülü’ne layık görüldü. İspanya Escuela Superior de Música Reina Sofía’da Profesör Zakhar Bron’un sınıfından lisans diploması ile mezun oldu. 1997’de müzisyen bir aileye doğan Ganiyev kemana beş yaşında başladı. Henüz sekiz yaşındayken büyükbabası Server Ganiyev ile birlikte ilk orkestralı konserini veren sanatçı, aynı yıl Zürih Konservatuvarının genç sanatçı programına kabul edildi. On yaşındayken Vladimir Spivakov yönetimindeki Moskova Virtüözleri ile birlikte ilk konserini Kremlin Sarayı’nda veren Ganiyev bugüne kadar Zubin Mehta, Yuri Bashmet, Vladimir Fedoseyev, Gennady Rozhdestvensky, Vladimir Ashkenazy, Sasha Goetzel, Gürer Aykal, Rauf Abdullayev, Placido Domingo, Jules van Hessen ve David Bernard gibi seçkin şeflerle çalıştı. Ivri Gitlis, Vadim Repin, Anne-Sophie Mutter, Maxim Vengerov, Cihat Aşkın, Fazıl Say ve Viktor Pikayzen gibi müzik dünyasının yıldızlarıyla Carnegie Hall, the Berlin Philharmonic Hall, the Kremlin Palace ve Moskova’daki Tchaikovsky Concert Hall, Opera Garnier Monte-Carlo, Amsterdam Concertgebouw, Athena Megaro Hall, Zurich Tonhalle, the Royal Albert Hall ve Londra’daki St. John’s Smith Square gibi prestijli mekanlarda konserler verdi. Tutkulu genç müzisyen Ganiyev, İsviçre Interlaken Classics Festivali; Fransa Menton Festivali, Cannes Müzik Festivali, Voices for Peace ve Festival du Floréal Musical d’Epinal; Azerbaycan Rostropovich Festivali ve Gabala Müzik Festivali; Rusya Vladimir Spivakov Invites Festivali, Trans-Siberian Art Festivali; İstanbul Müzik Festivali ve Ankara Müzik Festivali; Almanya Oettingen Festivali ve Yunanistan Megaro Festivalinde yer aldı. RCA Red Seal/Sony Music İsviçre etiketi altında Italian Journey albümü için LGT Young Soloists ile birlikte kayıt yaptı. 2019 yılında ilk solo albümü “Fazıl Say’s 1001 Nights in the Harem Violin Concerto” ve 2020 yılında ikinci kaydı “Ernest Chausson, Poème, Op.25” dijital platformlarda yayınlandı. Ganiyev, ÇEV Çağdaş Eğitim Vakfı Genç Yetenekler Projesi ve Dr. Nejat F. Eczacıbaşı Vakfı Müzik Bursları tarafından destekleniyor. Elvin Hoxha Ganiyev, Eugène Sartory arşeli, 1715 Guiseppe Guarneri “filius Andreae” kemanıyla konserler veriyor. [caption id="attachment_197863" align="alignright" width="240"] Ceyla Ganiyeva[/caption] Ceyla Ganiyeva, lise eğitimini Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık Okulunda Vanya Millanova de Keyser ile tamamladı. 2000'de Çorum Valiliğinin düzenlediği Genç Yorumcular Oda Müziği Yarışmasına Grup Rondo ile katıldı. 2002 yılında Fransa'da Ville de Canet Roussilan Turizm, Kültür ve Spor Festivali kapsamındaki yarışmada diploma, 2006 yılında Moskova'da düzenlenen Klasik Kültür Mirası yarışmasında üçüncülük kazandı. Aynı yıl Cihat Aşkın'ın CAKA (Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları) projesine katıldı. Bu proje kapsamında Türkiye’nin birçok şehri ve KKTC’de konserler verdi. Ganiyeva, lisans eğitimini Almanya'da Folkwang Universitat der Künste’de Jacek Klimkiewicz'in sınıfında tamamladı. Yüksek lisans ve sanatta yeterlik eğitimini Bilkent Üniversitesinde tamamladı. 2016-2020 yılları arasında Çukurova Üniversitesi Devlet Konservatuvarında öğretim görevlisi, Yaylı Çalgılar Ana Sanat Dalı Başkanı ve Ortaokul Müdürü olarak çalıştı. Aynı yıllarda Kanun Namına grubunun solist keman üyesi olarak birçok konserde yer aldı, TRT kanalında canlı konser programları yayınlandı. Mart 2020’den itibaren Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi İcra Fakültesinde öğretim üyesidir. [caption id="attachment_197864" align="alignright" width="187"] Hayreddin Hoxha[/caption] Hayreddin Hoxha, müzik eğitimine Arnavutluk Devlet Konservatuvarında Muharrem Denizi’nin öğrencisi olarak başladı. Konservatuvardan 1982’de başarıyla mezun olan Hayreddin Hoxha eğitimi sırasında Arnavutluk Devlet Radyosu ve Televizyonu Senfoni Orkestrasında çalışarak müzik kariyerine başladı. 1982’de Tiran’da katıldığı Uluslararası Genç Yetenekler Yarışmasında birinci oldu. 1988’de Arnavutluk Devlet Konservatuvarına çello öğretmeni olarak atandı. Repertuvarında Vivaldi, Bach, Brahms, Çaykovski, Haydn, Schumann, Schubert, Shostakovich ve Prokofiev’in birçok yapıtı bulunan Hayreddin Hoxha, ayrıca pek çok Arnavut bestecinin yapıtlarının ilk seslendirmesini gerçekleştirdi. Hoxha, 1993’ten bu yana Bilkent Senfoni Orkestrasında viyolonsel grup şefi, Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Halen solo resitaller ve piyanist Nermin Ganieva ile oda müziği konserleri vermeye devam eden Hayreddin Hoxha’nın konserlerinin CD kayıtları da bulunuyor. Hoxha aynı zamanda, ilkokuldan sanatta yeterliğe kadar her düzeyde dersler veriyor.

24. İstanbul Tiyatro Festivali yeni önlemlerle sürüyor

24. İstanbul Tiyatro Festivali’nin fiziki gösterileri yeni COVID-19 tedbirleri sebebiyle güncellenen tarih ve saatlerde sahnelerde izleyiciyle buluşmayı sürdürüyor. Festivalin çevrimiçi programının gösterim tarihi ise 14 Aralık’a kadar uzatıldı İSTANBUL Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, Koç Holding Enerji Grubu Şirketleri Aygaz, Opet ve Tüpraş sponsorluğunda düzenlenen 24. İstanbul Tiyatro Festivali, bu hafta hem fiziki hem de çevrimiçi performanslarla izleyiciyle buluşmaya devam ediyor. Fiziki performanslar COVID-19 tedbirleri sebebiyle güncellenen tarih ve saatlerde mekânlarda gerçekleşirken festival programındaki çevrimiçi performanslar online.iksv.org adresinden tüm Türkiye’ye ve dünyaya ulaşıyor. Çevrimiçi gösterim tarihleri 14 Aralık’a kadar uzatılan festivalin biletleri biletix.com üzerinden satın alınabiliyor. Festival bu yılki programında pandemiden olumsuz etkilenen yerli topluluklara geniş yer veriyor. Festivalin Yerli Yapımlar Gösteri Sponsoru ENKA Vakfı, festival kapsamında fiziki mekânlarda ve çevrimiçi platformda gösterilecek 20 yerli yapıma destek veriyor. AÇILIŞ GÖSTERİSİ DİAGONALE ASCENDANTE İLE BAŞLADI İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından, Koç Holding Enerji Grubu Şirketleri Aygaz, Opet ve Tüpraş sponsorluğunda düzenlenen 24. İstanbul Tiyatro Festivali, 14 Kasım Cumartesi akşamı saat 20.00’de Yapı Kredi bomontiada’da gerçekleşen Açılış Gösterisi Diagonale Ascendante ile başladı. Fransız topluluk Retouramont tarafından Fabrice Guillot koreografisiyle hayata geçirilen projede dansçılar Nathalie Tedesco ve Fanny Gombert’in Yapı Kredi Bomontiada’nın fasadında gerçekleşen ve bedenin sınırlarını ve enerjisini sorgulayan ikili performansı, ücretsiz olarak izleyicilerle buluştu. Festival programının tamamına ve oyunlarla ilgili ayrıntılı bilgiye https://tiyatro.iksv.org/tr/program adresinde ulaşmak mümkün. Festival programındaki bazı gösterilerin tarih ve saatleri yeni COVID-19 tedbirleri sebebiyle güncellendi. Festivalin tüm fiziki gösterilerinin güncel programı aşağıdaki gibi: BEN “SEVGİLİ MİLENA” 21 Kasım Cumartesi 15.00 Fişekhane Ana Sahne BEN ANADOLU 23 Kasım Pazartesi 19.30 Zorlu PSM Drama Sahnesi 24 Kasım Salı 19.30 Zorlu PSM Drama Sahnesi 28 Kasım Cumartesi 15.00 Caddebostan Kültür Merkezi FAHRENHEIT 451 23 Kasım Pazartesi 20.00 Fişekhane Ana Sahne DUBLÖRÜN HİKÂYESİ 24 Kasım Salı 20.00 Moda Sahnesi 25 Kasım Çarşamba 20.00 Moda Sahnesi GOMİDAS 27 Kasım Cuma 20.00 (Türkçe, Fransızca üstyazılı) Surp Vortvots Vorodman Kilisesi 30 Kasım Pazartesi 20.00 (Fransızca, Türkçe üstyazılı) Surp Vortvots Vorodman Kilisesi NE DÜŞÜNDÜĞÜNÜ BİLİYORUM 28 Kasım Cumartesi 13.00 – 16.00 Yapı Kredi bomontiada 4. Kat 29 Kasım Pazar 16.00 Yapı Kredi bomontiada 4. Kat UNUTMAK Bir Hatırlama Projesi 28 Kasım Cumartesi 13.00 – 16.30 İstiklal Caddesi 29 Kasım Pazar 13.00 – 16.30 İstiklal Caddesi 30 Kasım Pazartesi 13.00 – 16.30 İstiklal Caddesi 1 Aralık Salı 13.00 – 16.30 İstiklal Caddesi FERAMUZ PİS! 29 Kasım Pazar 15.00 Fişekhane Ana Sahne 30 Kasım Pazartesi 20.00 Fişekhane Ana Sahne MANHATTAN’IN İYİ TANRISI 1 Aralık Salı 20.00 Moda Sahnesi Festival kapsamında izleyiciyle buluşacak İfigenya, Kısa Oyunlar / Mekânlar 3 oyunları ve İyi ki Yapmışım belgeseli ise yeni COVID-19 tedbirleri nedeniyle iptal edildi. Mekânlarda alınan tedbirleri ve COVID-19 Etkinlik Rehberi’ni ise tiyatro.iksv.org/tr/onemli-bilgiler adresinden inceleyebilirsiniz. Festivalin çevrimiçi gösterim tarihleri 14 Aralık’a kadar uzatıldı 24. İstanbul Tiyatro Festivali’nin çevrimiçi gösterimleri 14 Aralık tarihine kadar online.iksv.org adresinde izleyiciyle buluşuyor. Festivalin Yerli Yapımlar Gösteri Sponsoru ENKA Vakfı sponsorluğunda gösterilen Eften Püften Şeyler, Varlık, Her Güne Bir Vaka, Lear Mutfakta, Andan Daha Kısa ve Olağan-İçi Bir Gezi 14 Aralık tarihine kadar; Terkedilmiş Kıyılar // Negatif Fotoğraflar ise 21 Kasım-1 Aralık tarihleri arasında online.iksv.org üzerinden takip edilebiliyor. 14 Aralık’a kadar online.iksv.org adresinde izlenebilecek uluslararası yapım Dopo La Battaglia ise İtalyan Kültür Merkezi’nin değerli işbirliği ile gerçekleşiyor. Festivalin çevrimiçi programını https://online.iksv.org/tiyatro adresinde inceleyebilmek mümkün. Festivalin Öğrenme ve Gelişim Programı’nda bu hafta 24. İstanbul Tiyatro Festivali’nin Öğrenme ve Gelişim Programı kapsamında paneller, atölye çalışmaları, söyleşiler, okuma tiyatroları gibi ücretsiz yan etkinlikler gerçekleştirilecek. Ayrıntılı program için: https://tiyatro.iksv.org/tr/ogrenme-ve-gelisim-programi Çevrimiçi Konuşma: Tiyatroda Kadın Yönetmen Olmak Prof. Dr. Kerem Karaboğa’nın moderatörlüğünde gerçekleşen bu çevrimiçi konuşmada Şahika Tekand kadın yönetmen olarak deneyimlerini, sahnelemelerindeki kadınlık durumunu, oyunlarındaki kadın karakterleri ele alış yöntemlerini ve tiyatroda kadın yönetmenlerin konumunu anlatıyor. Konuşma, İKSV YouTube kanalında erişime açık. Çevrimiçi Konuşma: Yeni Yazar Adayları için Tüyolar: Yazarlık Arızaları İKSV YouTube kanalında erişime açılan konuşmada Özen Yula, “Yazmakla ilgili genel sorunlarımız neler?”, “Egomuz tavan yaptığında eserimizin hâli ne olur?”, “Yazmak ve okumak nekadar bağlantılı?” gibi sorulara cevap arıyor. Çevrimiçi Konuşma Serisi: Türkiye’nin Kadın Koreografları Türkiye’de modern dansın yeşermesinde ve gelişmesinde emeği geçen kadın koreograflarımızın sanatsal ve eğitsel yönlerini konu alacak konuşma serisinin Doç. Dr. Ayrin Ersöz’ün moderatörlüğünde gerçekleştirilecek birinci bölümü Geyvan McMillen’a ayrılacak ve McMillen’in öğrencisi ve dansçısı olan Doç. Tan Temel ve Doç. Sernaz Demirel Temel’in katılımlarıyla gerçekleştirilecek. İlk bölüm, 22 Kasım Pazar saat 12.00’de İKSV YouTube kanalında izlenebilecek. Çevrimiçi Tur: KarDes Beyoğlu Tiyatro Turu Hrant Dink Vakfı tarafından bu yıl kullanıcıların hizmetine sunulan KarDes: Çokkültürlü Hafıza Turları Rehberi mobil uygulaması 24. İstanbul Tiyatro Festivali’ne Beyoğlu Tiyatro Turları ile katılıyor. 19. yüzyılda Pera’da açılan tiyatro salonları ve bu tiyatrolarda sahneye çıkan sanatçıların hikâyelerinden oluşan Beyoğlu Tiyatro Turu, 23 Kasım Pazartesi gününden itibaren KarDes kullanıcılarıyla buluşacak. İstanbul’da modern tiyatro hayatının başladığı Beyoğlu’nun öne çıkmıştiyatro salonları, tiyatrocuları ve bu salonların geçirdiği dönüşüm üzerinden kullanıcılar, Pera’nın görkemli tiyatro geçmişine doğru bir yolculuğa çıkacak.