Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB), su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımının sağlanması amacıyla önemli bir uygulamayı hayata geçiriyor. Yapılan açıklamaya göre, aylık 10 metreküpe kadar su tüketen abonelere yüzde 10 indirim, 30 metreküp ve üzeri su kullananlara ise kademeli olarak yüksek fiyat tarifesi uygulanacak.
ABB, barajlardaki su seviyelerinin düşmesi ve yetersiz yağış nedeniyle olası su kesintilerinin önüne geçmek için tüm vatandaşları tasarrufa davet ediyor.
Kademeli Su Tarifesi Düzenlemesine Gidiliyor
ABB tarafından yapılan bilgilendirmede, su tasarrufunu teşvik etmek amacıyla su tarifelerinde düzenlemeye gidildiği belirtildi.
Açıklamaya göre:
0-10 metreküp su tüketen yaklaşık 1 milyon 15 bin konut abonesine yüzde 10 indirim uygulanacak. Bu kademeye giren aboneler, toplamın yaklaşık yüzde 61’ini oluşturuyor.
10-15 metreküp arası su kullanan 386 bin abone için mevcut tarifede değişiklik yapılmayacak. Bu grup, toplam abonelerin yüzde 23’üne karşılık geliyor.
15 metreküpün üzerinde su kullanan yüzde 16’lık kesim, Ankara’daki toplam suyun yüzde 40’ını tüketiyor.
30 metreküp ve üzeri su kullanan yüzde 1,8’lik abone grubu ise tek başına su tüketiminin yüzde 13’ünden sorumlu.
ABB, bu verilerin su kullanımında ciddi bir eşitsizlik olduğunu gösterdiğini ve bu nedenle yüksek tüketim yapan abonelere kademeli zam uygulanacağını açıkladı.
Savurgan Kullanıma Karşı Önlem: Havuz, Araç Yıkama ve Tarla Sulama da Dahil
ABB, özellikle ticari amaçlı su kullanımı yapan – havuz doldurma, araç yıkama, tarla sulama gibi – yüksek tüketicilere yönelik yeni fiyat tarifesi ile savurgan tüketimin önüne geçmeyi amaçlıyor. Yeni uygulamanın hedefi; adil, sorumlu ve sürdürülebilir bir su kullanımı alışkanlığı oluşturmak.
Ayrıca ABB, ilerleyen dönemlerde yağışların artması ve barajların dolması halinde eski tarifeye geri dönülebileceğini de duyurdu.




