Samsun'da uyuşturucu operasyonunda 2 şüpheli yakalandı Samsun'da uyuşturucu operasyonunda 2 şüpheli yakalandı

Haber Merkezi - 31 Mart Mahalli İdareler Genel Seçimleri, birçok tartışmayı geride bırakarak sona erdi. Söz konusu tartışmalardan biri de TRT'nin yanlı yayıncılığıydı. Seçim kampanyalarında iktidar ve muhalefet partileri arasında tamamen eşitsiz yayınlarıyla eleştirilerin odak noktası haline gelen TRT, şimdi de seçim yasaklarını deldi.

TRT Haber, seçim günü Cumhurbaşkanı Erdoğan, AKP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Kurum, AKP İzmir Büyükşehir Belediye adayı Hamza Dağ, AKP Kepez Belediye Başkan adayı Hakan Tütüncü’nün yer aldığı reklam filmlerini ekranlara yansıttı.

Öte yandan, İletişim Başkanlığı’nın hazırladığı ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın önsözünü yazdığı “Türkiye Yüzyılı Vizyonuyla Belediyecilik” kitabının tanımını da yapan TRT Haber, 30 Mart günü saat seçim yasakları ilan edildikten 1 saat sonra Mehmet Hilmi Güler’in reklam filmini ekranlara getirdi.

Cumhuriyet'ten Mahir Bağış'a açıklamalarda bulunan RTÜK’ün CHP kontenjanından seçilen üyesi Tuncay Keser, TRT Haber’in seçim yasaklarını çiğnemesine ilişkin tepki gösterdi.

Açıklamasında, “Seçim döneminde sadece iktidarın adaylarını ekranlarına taşıyan TRT Haber seçim gününü de boş geçmemiş, 31 Mart günü seçim yasağını delerek iktidar propagandası yapmıştır” diyen Keser, sözlerini şöyle sürdürdü:

“TRT’nin Seçim yayınlarının tanıtımı için hazırlanan spot filmlerle, iktidar propagandası yapılmış,  oy vermeye gidecek vatandaşlar etkilenmeye çalışılmıştır. 31 Mart Pazar günü birçok kez yayınlanan yaklaşık 20 saniyelik tanıtım filminde iktidarın Ankara, Antalya, İstanbul ve İzmir adayları, AK Parti’nin seçim mitingleri yer almıştır. Bunun yayın tanıtımı değil, propaganda olduğu açıktır. 

1 Ocak’ta başlayan seçim dönemi boyunca canlı yayınlardaki adaletsizlikler, haberlerde muhalefetin adaylarının yok sayılması, korsan reklam filmleri, belgesel adı altında propaganda filmleri, dosya haberler ve öze röportajlarla günlük yayının büyük bölümünü iktidara ayıran TRT yönetimi, seçim günü bile seçim yasaklarını delerek, hukuksuzluk dosyasını büyütmüştür. TRT Haber, bu seçim döneminin en büyük kaybedeni olmuştur. Basın tarihimize de böyle geçecektir.”

Editör: Haber Merkezi