Doğan BULGUN  MOZARTHAUS’TA Ekim ayı boyunca devam edecek Mozart Konserleri serisinin bu haftaki konukları bariton Arda Aktar ve piyanist Hande Uçar. Programda Wolfgang Amadeus Mozart’ın operalarından derlenen aryalar seslendirilecek . Program: Abendempfindung KV 523 "Non piu andrai" (Figaro’nun Düğünü) "Hai gia vinta la causa" (Figaro’nun Düğünü) Piyano Sonatı KV 576 Re Majör 1. Bölüm"Donne mie la fate" (Cosi fan Tutte) "Rivolgete a lui lo sguardo" (Cosi fan Tutte) "Nur mutig mein herze" (Zaide) "Der vogelfanger bin ich ja" (Sihirli Flüt) Piyano Sonatı KV 310 la minör 1. Bölüm "Deh vieni alla finestra" (Don Giovanni) "Finch'an dal vino" (Don Giovanni) 31 Ekim 2018 Çarşamba, Saat: 20.00, Yer: Mozarthaus Sanat ve Konser Evi (Nilgün Sokak 14 / 2 Çankaya - Ankara) ARDA AKTAR 1995 yılında Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Şan Opera Bölümü'nü kazanarak Gülşen Kocaay ile eğitiminde başladı. 1997 yılına kadar eğitimini sürdüren sanatçı, daha sonra Almanya'nın Frankfurt kentinde bulunan Frankfurt Müzik ve Sahne Sanatları Yüksekokulu'nda (Frankfurt Hochschule für Musik und Darstellende Kunst) Şan ve Opera eğitimini Prof. Karl Markus ile 2001 yılına kadar sürdürdü. 1999 ve 2000 yıllarında Ağrı'da gerçekleşen 'Ağrı Dağı Efsanesi' adlı yapıtta Mahmut Han rolünü seslendirdi. 2000 yılında Hollanda'nın Doordrecht kentinde düzenlenen 'Belcanto Festivali'nde birçok konserler verdi ve G. Donizetti'nin 'Viva la Mamma' adlı operasında 'Procolo' rolünü Gabriele Bellini yönetiminde seslendirdi. 2002 yılından itibaren Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde çalışmaya başladı. Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Mersin ve Samsun Operaları'nda çeşitli yapıtlar seslendirdi. Bunların arasında 'Figaro'nun Düğünü', 'Şen Dul', 'Deidemia', 'La Boheme', 'Manon Lescaut', 'Cosi fan Tutte', 'Viva la Mamma', 'Carmen', 'Zaide', 'Yarasa', 'Madama Butterfly' ve 'Tannhauser'i sayabiliriz. Ayrıca Antalya Devlet Senfoni Orkestrası eşliğinde 'Carmina Burana' ve Bursa Devlet Senfoni Orkestrası eşliğinde 'Çanakkale Oratoryosu'nu seslendirdi. Lied repertuvarına da ilgi duyan Arda Aktar, Ankara'da birçok lied konseri yaptı. R. Schumann'ın 'Dichterliebe' ve G. Mahler'in 'Lieder eines fahrenden Gesellen´ yapıtlarını seslendirdi. HANDE UÇAR Hande Uçar 1990 yılında Ankara'da doğdu. Müzik eğitimine 1996 yılında Aylin Özuğur ile başladı. 1998'de Bilkent Üniversitesi Erken Müzik Eğitimi Programı'na katılan Hande Uçar, 2001 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Hazırlık İlköğretim Okulu, piyano bölümüne kabul edildi ve 2004 yılında buradan birincilik derecesiyle mezun oldu. Mayıs 2004'te, Edirne Mimar Sinan Rotary Kulübü'nün düzenlediği 7.Uluslararası Genç Müzisyenler Yarışması'nda üçüncülük ödülü kazandı. 2007 yılında Bilkent Üniversitesi Müzik Hazırlık Lisesi'ni birincilikle bitirdi. Aynı yılın haziran ayında düzenlenen Onay Sanat Genç Yetenekler Güzellemesi'nde finalist oldu. 2007 yılında girdiği Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde piyano çalışmalarını önce Aylin Özuğur, daha sonra da Gamze Kırtıl ile sürdürdü. Lise ve lisans eğitimi esnasında Andreé Sommer ile solfej, deşifraj ve eşlik çalışmaları yaptı. Aralık 2008'de şef Orhun Orhon yönetimindeki Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası ile L.v. Beethoven'ın 3. Piyano Konçertosu'nu yorumladı. 2009 Eklisia Yaz Müzik Okulu'nda Gülsin Onay, Emre Elivar, Aleksandar Madzar ve Mischa Dacic ile çalışma fırsatı buldu. Aynı zamanda Robert Roux, Walter Groppenberger, Martin Berkofsky, Hüseyin Sermet, Diane Andersen ve İdil Biret'in masterclass çalışmalarına aktif olarak katıldı. Lisans üçüncü sınıftan itibaren Prof. Ersin Onay ile çalışmaya başladı. Bu süre boyunca Stiliana Stavreva, Emre Şen, Cem Akçora, Elena Gnezdilova ve Gamze Kırtıl ile oda müziği çalışmaları yapmaya devam etti. 2013 yılının Mayıs ayında, şef Işın Metin yönetimindeki Bilkent Senfoni Orkestrası eşliğinde F. Liszt'in 'Totentanz' adlı eserini icra etti. Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde Prof. Ersin Onay'la sürdürdüğü yüksek lisans eğitimini 2013 yılında tamamlamıştır. Halen Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi'nde yarı zamanlı öğretim üyesi ve Ankara Devlet Opera ve Balesi'nde korrepetitör olarak görevini sürdürmektedir. Borusan Müzik Evi 10. yılına Ekkozone ile “merhaba” diyor EKKOZONE, çağdaş klasik müzik ve füzyon caz arasında köprü işlevi üstlenen bir topluluk. Ödüllü Ekkozone, Borusan Müzik Evi'nde dördüncü konserini verecek olan Danimarkalı usta perküsyoncu ve vibrafon sanatçısı Mathias Reumert tarafından yönetiliyor. Ekkozone bu konserinde, György Ligeti ve Toru Takemitsu gibi büyük bestecilerin yanı sıra doğaçlama ve sürprizlerle karşınızda olacak. Toplulukta şu sanatçılar yer alıyor: Hélène Navasse, flüt John Ehde, amplifiye viyolonsel Raphaël Aggery, perküsyon Anders Kann Elten, perküsyon Mathias Reumert, perküsyon 01 Kasım 2018 Perşemeb, Saat: 20.30, Yer: Borusan Müzik Evi (İstiklal Cd Orhan Adli Apaydın Sokak No1 – İstanbul) 28. Nova Muzak serisinde Heldon ve Phurpa BORUSAN Sanat ve KOD Müzik işbirliğiyle müzik hayatımıza yeni bir soluk kazandıran Nova Muzak serisi, 2011’in Kasım’ında başlayan yolculuğuna bu yıl da devam ediyor. 28. Nova Muzak serisinde bir güncel isim, Rusya’dan Phurpa ve bir efsane isim, Fransız Heldon art arda Borusan Müzik Evi’nde... HELDON Popüler müzik tarihinde kendi döneminde hak ettikleri ilgiyi hiçbir zaman bulamamış, ürettikleri zaman diliminden en az yirmi yıl sonra müzik yapanları etkilemiş, ilham vermiş, ama yine de kült statüsüne gelmemiş topluluklar vardır. Fransız müzisyen, felsefeci Richard Pinhas tarafından 1970’li yılların başında kurulmuş olan Heldon da bu topluluklardan... Hendrix ve özellikle Robert Fripp’den etkilenip o dönemin gitarlı rock müziğini yenilikçi elektronik seslerle, ritimlerle yaratıcı bir harmanlama yapan Pinhas ve iki arkadaşı (synthesizer’larda Patrick Gauthier, davulda Francois Auger) 1974–1979 arasında çıkardıkları altı stüdyo albümüyle Heldon ismini elektronik rock gruplarının ilkleri arasına yazdılar. Cluster yada Kraftwerk’ın King Crimson ya da Hawkwind ile stüdyoda takılırken 1960 sonu politik olaylardan etkilenildiğini, bilimkurgu edebiyatının yarattığı dünyaların sonik portrelerini yaptıklarını düşünün. Heldon’un müziği tam da buna karşılık geliyor. Richard Pinhas, Heldon’dan sonra 1970 sonlarından 1980 başlarına dek art arda etkili ve eskimeyen elektronik müzik ağırlıklı solo albümler yaptı. Ardından on beş yıla yakın müziğe ara veren müzisyen, 2000’li yılların başından itibaren büyük bir geri dönüş yaptı. Japon yeraltı müzik sahnesinin bütün doruklarından (Merzbow/Keiji Haino/Tatsuya Yoshida) Oren Ambarchi’ye dek birçok avangard sanatçıyla ortak albümler çıkardı. Pinhas 2018’de Heldon’u canlandırdı. Mart ayında Cafe Otto’da çaldıktan sonra Heldon, ilk defa Nova Muzak kapsamında İstanbul’a geliyor. PHURPA 1990’lı yıllarda endüstriyel ve elektro akustik müziklerle uğraşan Alexei Tegin kadim kültürlerin (Eski Mısır, Tibet, İran) müzikleriyle ilgilenmesinin sonucu 2000’lerin başında özellikle Budizm öncesi Tibet’teki dini ayin, tören (Bon geleneği) müziklerini ve özellikle kullanılan vokal tekniklerini güncel bir yorumla icra etmek için Phurpa’yı kurdu. Moskovalı üçlü Phurpa adını eski Tibet geleneğinde özel törenlerde kullanılan bir bıçağın adından almış. Deneysel doom grubu Sunn’dan Stephen O’Malley’nin koyu hayranı olmasından dolayı geçmiş yıllarda birlikte turne yaptılar. Dile getirdikleri karanlık dünyadan dolayı uç metal festivallerinde de çalan Phurpa etkileyici performanslarıyla Nova Muzak serisine konuk olan ilk Rus topluluk olma özelliği de taşıyor. 03 Kasım 2018 Cumartesi, Saat: 20.30, Yer: Borusan Müzik Evi (İstiklal Cd Orhan Adli Apaydın Sokak No1 – İstanbul)