Yükseköğretim Kurumları Sınavı'nın (YKS) ardından sınav merkezlerine geç kalan adaylar nedeniyle yıllardır uygulanan "15 dakika kuralı" yeniden tartışılmaya başlandı. Kamu Denetçiliği Kurumu'nun geçmişte ölçülü yaklaşım tavsiyesinde bulunmasına rağmen, ÖSYM'nin uygulamanın değiştirilmesine sıcak bakmadığı öğrenildi.

ÖSYM: Kimlik ve evrak kontrolü zorlaşır

ÖSYM'nin değerlendirmesine göre her aday için fotoğraflı ve kişiye özel cevap kâğıdı hazırlanması nedeniyle adayların farklı salonlara yönlendirilmesi kimlik doğrulama ve evrak eşleştirme süreçlerini zorlaştırıyor. Kurum, geç kalan adaylar için farklı uygulamaların sınav güvenliğini riske atabileceğini belirtiyor.

Ayrıca geç kalanların ayrı salonlarda sınava alınmasının, başkası yerine sınava girme gibi usulsüzlüklere zemin hazırlayabileceği ifade ediliyor.

Okul kantinlerine soğuk zincir takip sistemi ve tuzsuz diyet menüsü geliyor
Okul kantinlerine soğuk zincir takip sistemi ve tuzsuz diyet menüsü geliyor
İçeriği Görüntüle

"Kopya riski ve adalet sorunu oluşabilir"

Türkiye Gazetesi'nin aktardığı kurum değerlendirmesine göre geç kalan adaylar için özel salon oluşturulmasının da yeni sorunlar doğurabileceği vurgulandı. Buna göre birbirini tanıyan adayların bilinçli şekilde geç kalıp aynı salonda toplanması kopya riskini artırabilir.

ÖSYM, geç kalan adaylar için ayrı sınav yapılmasının da soruların eş değerliğini sağlamayı zorlaştıracağını ve başarı sıralamalarında adalet tartışmalarına yol açabileceğini belirtiyor.

"Kuralın esnetilmesi kaosa yol açabilir"

ÖSYM, sınava zamanında gelen adaylar açısından geç kalanlara ayrıcalık tanındığı algısının oluşabileceğini savunuyor. Kuruma göre sınava alınmamak bir ceza değil, adayın kendi ihmalinin sonucu.

Milyonlarca kişinin katıldığı merkezi sınavlarda kuralların istisnalarla esnetilmesinin uygulamada karmaşa ve yeni mağduriyetler yaratabileceği değerlendirmesi yapılıyor.

Kaynak: Haber merkezi