Kütahya'nın tarihi, zanaatları ve köklü kültürel birikimini komşu şehre taşıyan "Şehr-i Kütahya Kültür ve Sanat Sergisi III", düzenlenen resmi törenle Uşak'ta kapılarını açtı.
Uşak Belediyesi Atatürk Kültür Merkezi'nde (AKM) yer alan sergi; Kütahya Valiliği, Kütahya Belediyesi, Kütahya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ile Kütahya Kent Konseyi’nin kurumsal destekleriyle gerçekleştiriliyor.

Başkan Kahveci: "Şehirler arası paylaşım kardeşliği güçlendirir"
Açılış programında katılımcılara hitap eden Kütahya Belediye Başkanı Eyüp Kahveci, Kütahya’nın Frig medeniyetinden Osmanlı İmparatorluğu'na uzanan tarihsel derinliğiyle çok önemli bir kültür kenti olduğunu ifade etti. Şehrin yetiştirdiği değerler, edebiyatı, güzel sanatları ve geleneksel zanaatlarıyla güçlü bir mirası göğüslediğini aktaran Kahveci, şunları kaydetti:
"Kentin UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı'nda 'Zanaat ve Halk Sanatları' alanında yer alması bu birikimin önemli bir göstergesidir. Şehirler arasındaki kültürel paylaşım dostluğu ve kardeşliği güçlendirir."
Başkan Kahveci, organizasyonun hayata geçirilmesindeki katkılarından ötürü KÜTAF Başkanı Kerim Vural'a, ev sahibi Uşak Belediyesi'ne ve projeye omuz veren tüm paydaş kurum ve kuruluşlara teşekkür ederek serginin bölge adına hayırlı olmasını temenni etti.

Kütahya'nın geleneksel el sanatlarını, çini motiflerini ve sanatsal üretimlerini Uşak halkıyla buluşturan serginin açılış kurdelesi protokol üyeleri tarafından kesildi. Kültürel entegrasyonu hedefleyen programa Kütahya Belediye Başkanı Eyüp Kahveci'nin yanı sıra Uşak Belediye Başkan Vekili Hatice Terekeci Özkan, bölge protokolü, davetliler, çok sayıda sanatsever ve vatandaşlar katılım sağladı. Protokol üyeleri açılışın ardından sergi alanını gezerek eserler hakkında bilgi aldı.




