Sağlık Bakanlığı ve ASELSAN'ın ortak çalışmasıyla geliştirilen Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi, ilk kez bir klinik operasyonda kullanıldı. Yerli ve milli imkanlarla geliştirilen cihazla gerçekleştirilen ameliyatın başarıyla tamamlandığı açıklandı.
Sağlık Bakanlığı, operasyonun ardından yaptığı açıklamada, bunun Türk sağlık sanayisi açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu belirterek, projede görev alan mühendisler ile sağlık çalışanlarını tebrik etti.
Sağlık Bakanlığı: "Bugün gurur günümüz"
Bakanlığın açıklamasında, yerli teknolojiyle gerçekleştirilen operasyonun başarıyla sonuçlandığı belirtilerek şu ifadelere yer verildi:
"Bugün bizim gurur günümüz. Türk sağlık sanayisinde dönüm noktalarından biri. Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak gerçekleştirilen ilk klinik ameliyat başarıyla tamamlandı."
“Bugün bizim gurur günümüz. Türk sağlık sanayisinde dönüm noktalarından biri.”
— T.C. Sağlık Bakanlığı (@saglikbakanligi) June 26, 2026
Bakanlığımız ve ASELSAN iş birliğiyle üretilen Türkiye’nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak gerçekleştirilen birinci ameliyat başarıyla tamamlandı.
Hayat kurtaran bu büyük adımda emeği… pic.twitter.com/BVD9SJLQc3
Bakan Memişoğlu: "Tarihî bir ana şahitlik ediyoruz"
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu da sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, operasyonun ardından hastayı ziyaret ederek geçmiş olsun dileklerini ilettiklerini söyledi.
Memişoğlu, "Tarihî bir ana şahitlik ediyoruz. Bakanlığımız ve ASELSAN iş birliğiyle, tamamen yerli ve millî imkânlarla ürettiğimiz Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak ilk klinik ameliyat başarıyla gerçekleştirildi." dedi.
Tarihî bir ana şahitlik ediyoruz! 🇹🇷
— Prof. Dr. Kemal Memişoğlu (@drmemisoglu) June 26, 2026
Bakanlığımız ve ASELSAN iş birliğiyle, tamamen yerli ve millî imkânlarla ürettiğimiz Türkiye’nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak ilk klinik ameliyat başarıyla gerçekleştirildi. Bu tarihî operasyonun ardından hastamızı ziyaret… https://t.co/rdz2v4OMIg
"Sağlıkta teknolojinin zirvesine ulaşacağız"
Türkiye'nin sağlık teknolojilerinde üretim kapasitesini güçlendirmeye devam ettiğini vurgulayan Memişoğlu, "Koruyan, geliştiren ve üreten sağlık vizyonumuzla Türkiye Yüzyılı'nı sağlıkta teknolojinin zirvesine taşımaya kararlıyız." ifadelerini kullandı.
Mühendislere ve sağlık çalışanlarına teşekkür
Bakan Memişoğlu, cihazın geliştirilmesinde görev alan ASELSAN mühendislerine, ameliyatı başarıyla gerçekleştiren hekimlere ve sağlık çalışanlarına teşekkür etti.
Yerli kalp-akciğer makinesiyle gerçekleştirilen ilk başarılı operasyonun, Türkiye'nin sağlık teknolojilerinde yerli üretim kapasitesi açısından önemli bir kilometre taşı olarak değerlendirildiği belirtildi.




